Category Archives: Makaleler

KENTSEL DÖNÜŞÜM NE DURUMDA? YASALAR…

Ali Yüksel Kentsel Dönüşüm Dergisi

Gayrimenkul Hukuku Enstitüsü Başkanı Av. Ali YÜKSEL yazdı… 6306 Sayılı Kanun 16.5.2012’de yayınlandı. AYM 01.03.2014’de 10 ayrı hükmünü, 2017 de bir adet hükmünü iptal etti. İki defa değişiklik ve eklemeye uğradı.3194 Sayılı İmar Kanunumuz ise 1985 tarihli ve 25 defa değişikliğe uğrayarak, 40 civarında hükmü değişti.7201 Sayılı Tebligat Kanunumuz 1959 tarihli, birçok maddesi değişti ama

Muhasebe ve Vergi Bakımından Konutta Net Alan Hesaplanması

Yeminli Mali Müşavir Tunahan Soylu, Muhasebe ve Vergi bakımından konutta net alan hesaplanmasının detaylarını yazdı. KONUTTA NET ALAN HESABI NETLEŞTİ! Maliye Bakanlığı ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı arasında yaklaşık 3 yıldan bu yana süregelen ‘Konutta net alan hesaplama’ konusu geçici olarak çözüme kavuştu. Niçin Geçici Çözüm? Danıştay, açılan bir davada konutlarda 150 m2’lik net alanın hesabı

‘FİKİRTEPE İÇİN ÖZEL BİR KANUN ÇIKARILABİLİR’

Gayrimenkul Hukuku Enstitüsü (GHE) Başkanı Ali Yüksel: Yapılacak şey, belki Bakanlığın, gelinen noktada kamunun payını görerek ve yapılan hataları üstlenerek, buraya bir avantaj sağlaması olabilir. Geçmişte oldu, 1994’te Kuzey Ankara Kentsel Dönüşüm Kanunu çıkmıştı; Fikirtepe için de özel bir kanun çıkarılabilir. Gayrimenkul Hukuku Enstitüsü (GHE) ve ManagementPlus Danışmanlık işbirliğiyle gerçekleştirilen ‘İstanbul’da Kentsel Dönüşümün Geleceği ve

KAT KARŞILIĞI ARSA TESLİMİ VE HASILAT PAYLAŞIMI MODELİ İLE ARSA TESLİMİ VERGİLENDİRMESİ

Kat karşılığı arsa teslimi Gerçek kişinin 5 yıldan fazla süredir elinde bulundurduğu arsayı kat karşılığı teslimi sonrasında almış olduğu dairelerin satışı vergiye konu olabilmektedir. Şahıs sadece 1 daire almış olsa ve bu daireyi satmış olsa, kazanç arızi nitelikte olacağından vergi doğmamaktadır. Ancak, birden fazla dairenin satılı sözkonusu olduğu zaman, gerçek kişinin gayrimenkul ticareti ile iştigal