GAYRİMENKUL HUKUKU ENSTİTÜSÜ BAŞKANI AVUKAT ALİ YÜKSEL HABER TÜRK TV ‘DE KONUTLARLA İLGİLİ ÖNEMLİ GÜNDEM MADDELERİNDEN SATILIK VEYA KİRALIK KONUTUN GÖSTERİLMESİ KONULARINDA AÇIKLAMALARDA BULUNDU

Gayrimenkul Hukuku Enstitüsü   Başkanı Av. Ali Yüksel 27.07.2022 tarihinde konuk olduğu   Haber Türk TV ‘ Ana Haber bülteninde,  konutların kiraya verilmesi ya da satılması sürecinde konutun gösterilmek istenmesinde ortaya çıkan problemler ve çözüm yolları konusunda açıklamalarda bulundu.

Gayrimenkul Hukuku Enstitüsü   Başkanı Av. Ali Yüksel konuya ilişkin özetle  aşağıdaki açıklamalarda bulundu.

Mal sahipleri konutları kiraya vermek veya satmak için evi göstermek istediklerinde kiracılar buna izin vermiyor. Satışı veya kiralamayı önlemek için. Borçlar kanunun 319. Maddesinde ise kiracının buna makul şekilde izin vermesi gerekiyor.

Mal sahipleri ile kiracılar arasında tartışma çıkıyor .

Mahkemeye başvuruyorlar, binlerce dava açılmış durumda.

Mahkemeler de bu konuda farklı farklı kararlar verebiliyor.

Kontratta bu konuda izin verileceği yazmıyorsa, mahkemeler kontratta ki hükmü dikkate almadan ret etmekteler.

Kontratta yazdığı durumlarda ise bazı mahkemeler kabul ediyor,  bazıları etmiyor. Bazı mahkemeler ise duruşma açıyor, duruşmalar da 4-5 aya verilince , bu kez de kiracı adayı ya da satın alacak kişi vaz geçiyor.  Bu durumda da mal sahibi kiralama ya da satış işlemini gerçekleştiremediğinden, mal sahipleri açısından probleme çözüm getirilememiş  oluyor.

Gayrimenkul Hukuku Enstitüsü   Başkanı Av. Ali Yüksel